17.6.21

Víkend otevřených zahrad

 

V neděli 13.6.2021 probíhal víkend otevřených zahrad.Město Přerov pořádalo prohlídku parku s průvodcem,vyprávění o historii i dřevinách.Městský park Michalov má rozlohu více jak 17 ha a je největší plochou udržované městské zeleně v Přerově.Díky jedinečné architektuře byl park prohlášen v r. 1992 kulturní památkou.Dále byl zaznemenánm v r.1994 jako významný krajinný prvek pro pozůstatky původního lužního lesa s výskytem ohrožených druhů rostlin a živičichů.Se skvělou průvodkyní jsme se prošli parkem,poznali různé druhy chráněných stromů a rostlin.












Nejkrásnější zážitek byl ale ve skleníku.Tento měsíc zde kvete Agáve obecná.Tato rostlina kvete pouze jednou za život a po odkvětu umírá,škoda....



Agave žije 10 až 30 let.Na konci svého života vysílá vysoký stonek plný žlutých květů.Květ může dosáhnout výšky až 8-9 metrů.Po odkvětu rostlina umírá,ale produkuje výhonky nebo odnože,které pokračují v růstu.


Na sluníčku se vyhřívala želví rodinka

Byla to moc hezká vycházka

14 komentářů:

  1. Jaruško,zdravím!Taky mám ráda Michalov,je opravdu krásně upravený.Chodívala jsem tudy do školy-na zemědělku...to už je let...Přeju krásné slunečné dny!Zdena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ahoj Zdeni,děkuji za zhlédnutí...jen bych chtěla poopravit jméno,jsem Eva

      Vymazat
  2. Evi, to je opravdu nádherný park a pořídila jsi moc hezké fotografie. Přeji Ti krásné letí dny a hlavně se opatruj.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Park je to opravdu hezký a moc ráda tam chodím,děkuji za kouknutí a přeji hezké letní dny...

      Vymazat
  3. Krásný park a skleník,to je potom radost se v něm procházet.U nás parky moc nekvetou.Byla jsem v městském parku,ale záhonky žádné.Ani ve městě skoro žádné nemáme.
    Evi,měj hezký víkend

    OdpovědětVymazat
  4. Evi,promiň,já jsem Ti popletla jméno,my jsme tu debatily doma s Jaruškou a já jsem psala automaticky Jaruš...Tak se omlouvám...

    OdpovědětVymazat
  5. Evi, máte krásný park. Já nyní nemám ani moc času na výlety a procházky a i po blogu přátel. Jen jezdím zalévat.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ani se Maruš nedivim,při takovych vedrech chce zahrada péči...

      Vymazat
  6. Nádherný park.Ani jsem o něm nikdy neslyšela-a to jsem bydlela nedaleko.
    Přeji krásný den ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ten park je tady již od 1.republiky,ale poslední dobou prošel mnoha úpravami a vylepšením.Město se o něj vzorně stará...

      Vymazat
  7. Moc krásné fotografie Evi a ty ještěrky jsou nádherné. Mloka jsem naživo neviděla snad od dětství. Krásně květy jsi nafotila. Děkuji za zajímavou podívanou a přeji Ti příjemné dny.

    OdpovědětVymazat
  8. To bych řekla, že to byla zajímavá akce. Fukčarinka

    OdpovědětVymazat

Děkuji že jste se zastavili