13.1.22

Tovačov

V týdnu se udělal pěkný den,sluníčko svítilo a mně se nechtělo být doma.Přemýšlela jsem kam se vydat.Napadl mě Tovačov,je to městečko asi 10 km od Přerova.Sedla jsem na autobus a vydala se na výlet.Možná si někdo vzpomene na písničku.."Tovačov,Tovačov,tovačovský zámek".😊V Tovačově se nachází zámek a v jeho okolí soustava rybníků.Tovačovské rybníky jsou historická rybniční soustava v blízkosti řeky Moravy.Jejich vznik se datuje do 2. poloviny 15 století.Za zakladetele rybníků je pokládán Jan Tovačovský z Cimburka.Za něho byly rybníky součástí obranného systému tovačovské tvrze.Později za Pernštejnů přibyly další rybníky.jejichž účelem bylo hospodářské využívání.Hradecký rybník je dodnes místem,kde se každoročně na podzim konají výlovy ryb.Další rybníky slouží jako zásobárna pitné vody pro Přerov.


K rybníkům vede z města dlouhá alej















Od rybníků jsem se vydala zpět do města a prošla okolím zámku,který je dominantou Tovačova.  Za svou podobu vděčí dvěma významným rodům,které jej vlastnily od 14.do 16.století-Tovačovským z Cimburka a pánům z Pernštejna.Největší dominantou města a zároveň nejcennější  památkou  je zámek s 96 m vysokou věží Formosou,nazývanou též Spanilou.Tato věž je nejvyšší zámecká věž v Česku.Původně tu stála vodní tvrz,později gotický hrad ,jehož majitelem byl samotný král Jan Lucemburský,ale dal jej do zástavy šlechtě.Později hrad prošel několika přestavbami z gotiky do renesance.Od r.1994 je zámek majetkem města Tovačov.











     Zámek je v zimě zavřený,prohlídka není,ale byla jsem tam asi před 5 lety,tak jen na ukázku pár obrázků



V prostorách se pořádají různé výstavy a k prohlídce je renesanční portál zámecké věže,zámecká kaple,zámecké schodiště ve vídeňském stylu a obřadní síň města.Dále rytířský sněmovní sál,expozice prusko -rakouské bitvy u Tovačovav r.1866 ajiné.Výstup na zámeckou věž s vyhlídkou do okolí je zážitkem.


5 komentářů:

  1. Hned mě napadla ta písnička.Udělala jsi dobře,že si se vydala na výlet na tak krásné místo.Zámek je moc krásný a vevnitř nádherný.
    Všechny fotografie i z přírody a od rybníků se mi líbí.My jsme byli na déle venku v úterý a opět je zataženo a mlhavo.
    Tak zase čekáme na sluníčko.
    Evi,měj hezký víkend

    OdpovědětVymazat
  2. Zdravím Evičko. Písnička mne okamžitě napadla. Měla jsem ji docela ráda. Dříve jsme si na výletech s rodiči v autě zpívali a tato písnička byla jedna z nich. Vytvořila jsi moc pěknou pozvánku. Já už plánuji dovolenou a jelikož nám jeden zájezd zasáhne do terménu celozávodní dovolené, bude soukromá dovolená jen v rámci jednotlivých výletů nebo jen krátkého pobytu. jdu se mrknout, jak by se tam dalo dojet od nás na jeden den. Děkuji a měj se hezky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruš,z Přerova tam jezdí autobus poměrně často...Kdybys tam chtěla zajet,dej vědět,ráda bych tě viděla..měk se hezky..

      Vymazat
  3. Evi to je úžasná reportáž a překrásné fotografie. Jak já už bych někam jela, ale počasí nám nepřeje a manžel si navíc stěžuje na bolesti zad. Tak že mi nezbývá nic jiného, než chodit po okolí města. Přeji Ti krásný víkend a děkuji za úžasnou podívanou.

    OdpovědětVymazat
  4. Moc pěkné povídání.Nikdy jsem tam nebyla.
    Přeji pěkný den ☺

    OdpovědětVymazat

Děkuji že jste se zastavili