1.3.22

Konec Masopustu v Přerově


V sobotu 26.2.2022 ovládlo centrum města Přerova bujaré veselí.Do průvodu vyrazily tři desítky masek,stárek se stárkou,medvěd,slamák,smrtka,bába s nůší,ale také pošťačka,krokodýl nebo policajt.Na Masarykově náměstí je vítaly davy lidí,kteří si nenechali letošní masopust ujít.

Oslavy vypukly v ulicích ráno,kdy starosta předal stárkovi a hanácké chase masopustní právo.Stárek mu za chasu slíbil,že "svěřené právo bude v úctě mít a dbát na pořádek."




Pak už se rozběhla bujará zábava a po prvním tanci starosty se stárkou se roztančily i ostatní maškary. Radnice si pro návštěvníky přichystala 600 ks tvarohových a ořechových koláčků a lidé si dali i něco ostřejšího na zahřátí.Slivovice tekla proudem...😋

 O největší rozruch se postarala bába Tutovka, která urazila celou trasu na posteli.
















Průvod se pak vydal na faru,kde přivítal chasu koláčky a slivovicí děkan farnosti.Měla jsem co dělat,abych se domotala domů 😅







Náš pan děkan




Od kostela a fary pak průvod pokračoval dále městem,ale to už jsem vzdala a šla domů....


7 komentářů:

  1. Evi, tak to byla super akce. U nás nebylo nic. Skvělé fotky.

    OdpovědětVymazat
  2. Evi u nás nic takového není. Ráda jsem se podívala, hezké fotky, pěkně si to zdokumentovala. Dokonce jsem ani nevěděla, že máš blog. Měj klidné a pohodové dny 🥰

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak Tě vítám na mém Blogu...Není to nic moc,ale snažím se to trochu naučit v mém pokročilém věku..Přeji pěkné dny..

      Vymazat
  3. Evi,to je moc pěkné,docela bych to chtěla někdy zažít.Někde jsem psala,že se u nás nic takového nedrží,ale potom jsem si vzpomněla na Dlaskův statek v Dolánkách.Tam Masopust bude,ale je tam vždy narváno,je to na malém prostoru a tam se mi nechce.
    Měj hezký večer

    OdpovědětVymazat
  4. Evi to je paráda. Měli jste to krásně zorganizované. Jen pro mě už takové slavnosti nejsou. V davu lidí i když je veselo, trpím...Tak že se ráda podívám, jak to vypadalo jinde...Děkuji za úžasnou podívanou a přeji Ti krásné jarní dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji,také přeji hezké skorojarní dny...

      Vymazat
  5. To byla nádhera.Ještě se lidé dovedou bavit.
    Přeji krásné a klidné dny ☺

    OdpovědětVymazat

Děkuji že jste se zastavili