27.9.22

Chorvatsko 2022,Igran pobřeží

Původně se vesnička Igrane rozprostírala v horách a její obyvatelé se zabývali pastevectvím a zemědělstvím,především pěstováním oliv a výrobu oleje.Postupně se však stěhovali na pobřeží,kde se  věnovali rybolovu.Tak vznkly dvě vesnice-Horní a Dolní Igrane.V poslední době tvoří hlavní zdroj příjmu turismus.Pěstují se zde olivy,které rostou na stupňovitých terasách kolem osady.Pěstují se zde i fíky,citrony a další plodiny.


Na nejvyšším bodě obce stojí opevněná věž,postavená v 17.století na obranu před Turky.Dominantou je zvonice barokního kostela Panny Marie.Nad vesnicí uprostřed olivových hájů stojí kostel sv.Michala z 11.století.




Dominantou obce je vysoká zvonice barokního kostela z 18.století.Na hřbitově  apsida někdejšího středověkého kostela.



Igrane je středně velké letovisko na Makarské riviéře , působící klidem a pohodou.Vybrat se dá ze třech pláží-hotelovou nebo městskou s jemnými oblázky nebo přírodní či naturistickou.Z pobřeží je hezký výhled na ostrov Hvar a siluety poloostrova Pelješac.Procházkou spletitými uličkami se lze dostat na nábřeží s romantickou promenádou,podél které jsou rozesety útulné hospůdky,předzahrádky a cukrárny.Kouzelnou atmosféru vytváří scenerie horského masivu-pohoří Biokovo,které se tyčí nad letoviskem.














Výhodou bylo,že jsme to měli 60m k moři,přímo u pláže byly kavárničky,výborná zmrzlina,káva,pivko.

Tři kočky...😅

Kousek za pláží se uchytily v kamení i nějaké rostlinky


Potápěči vytáhli z moře mimo pláž i zajímavé tvory,mořského ježka,červa a meduzy.


A když večer zapadalo sluníčko,nedalo se na to nepočkat,úchvatné...




A už šlo spát a my pomalu také,ale až ještě po nějakém posezení

5 komentářů:

  1. Evi,to jsou překrásné fotografie.To jste měli fajn,že jste měli všechno při ruce a hlavně kousek k moři.Sice jsem byla naposledy u moře
    v roce 2014,ale tu kouzelnou atmosféru nikdy nezapomenu.
    Tak se těším na pokračování.

    OdpovědětVymazat
  2. Evi, to jsou překrásné fotografie od moře. Děkuji za úžasnou podívanou z míst, kam se nedostanu. U moře jsem nikdy nebyla, ale díky Tobě a dalším blogerkám vidím, že je tam také krásně. Měj se moc hezky a opatruj se.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruš,já jsem si myslela,že se k moři už také nepodívám kvůli věku,ale díky našemu seniorskému spolku jsem to dala.Mám tam spoustu známých kamarádek a naše úžasné vedoucí vše zařídí,od autobusu,ubytování a stravy,i programu.Kdybych měla jet sama a vše vyřizovat,tak to už by pro mne nebylo.Když jsem jezdila s manželem,tak to bylo o něčem jiném.Teď jsem sama,tak jsem ráda za náš klub.Díky že jsi nakoukla..

      Vymazat
  3. Evi, zdravím. Tak to jste si to musely báječně s kamarádkama užít, viď. Měj se hezky, Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
  4. Evi, skláním se před vaším seniorským spolkem. Takto perfektní zájezd s lidmi, kteří jsou na tom se silami celkem stejně je prostě úžasný. Užíváte si opravdu skvostně.

    OdpovědětVymazat

Děkuji že jste se zastavili