22.3.21

Lužní les Žebračka

 Ráno jsem se vypravila na procházku do lužního lesa Žebračka,která je národní přírodní rezervací v katastru města Přerov v povodí Bečvy.Má rozlohu 228 ha a má značný ornitologický význam.Je důležitá jako evropská křižovatka ptačích tahů a hnízdišt.Během posledních 20 let zde bylo pozorováno přes 139 druhů.




Počasí nebylo ideální,ale potřebovala jsem se projít a nadýchat čerstvého vzduchu.Vzala jsem to kolem laguny,potěšila se pohledem na kačenky a došla k Žebračce.


V této lokalitě také roste hodně medvědího česneku,který v pozdním jaru nádherně kvete a voní.Jsou toho plné louky.Trochu jsem si natrhala pro zdraví.

Zpět jsem se vracela kolem chatové oblasti,kde již na zahrádkách kvetly jarní kytičky


7 komentářů:

  1. Parádní místo v přírodě , krásné fotografie i popis místa. To je přesně můj "tip na výlet". Sednout si někde pod strom a pozorovat dění v přírodě. Diky za super podívanou .

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máš pravdu,v přírodě se zapomene i na problémy...

      Vymazat
  2. Evi,to jsou nádherné fotografie.Měla jsi krásnou procházku.Také nakukuji do zahrádek máme jich v okolí sídliště dost,ale krom sněženek zatím nic.
    Měj hezké dny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Myslela jsem si,že tam budou i sněženky,ale ty jsem tam nenašla.Procházka mi udělala dobře...

      Vymazat
  3. Evi, pěknou procházku sis udělala. Medvědí česnek našem okolí ne roste, ale znám jen lokalitu u Starého Jičína,kam zatím nemůžeme. Křižovatka ptačích tahů, to je velmi zajímavé. Je to krásné místo.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo,procházka to byla fajn.Medvědího česneku tady roste hodně,každý rok si nasbírám anasekám do krabiček do mrazáku.V zimě se to hodí.

      Vymazat
  4. Evičko,měla jsi krásnou procházku. Moc hezké fotografie jsi pořídila. Fukčarinka

    OdpovědětVymazat

Děkuji že jste se zastavili