4.8.21

Kopřivnice


Kopřivnice,více než dvacetitisícové město.se nachází na severní Moravě v podhůří Beskyd.Za to,že se z malé osady stalo významné průmyslové město,vděčí Kopřivnice dvěma významným kopřivnickým rodinám.Rodině Rašků a Šustalů.První z nich stojí za založením továrny na hliněné zboží,která vyráběla 150 let hliněné zboží,keramické talíře,džbány a hlavně zdobená majoliková kamna.Lašské muzeum je umístěno v Šustalově vile  z roku 1889,která stojí v sadu Dr.Edvarda Beneše.

 













Lašské muzeum v Kopřivnici je nejstarší muzejní institucí města.Bylo založeno v r.1947 místním vlastivědným pracovníkem E.Hanzelkou.Nejrozsáhlejší ze stálých expozic nabízí možnost seznámit se s historií místní keramické továrny ,druhá pak připomíná život a dílo kopřivnického rodáka Zdeňka Buriana. 
Dalším muzeem v Kopřivnici je muzeum Fojství.Je nejstarší dochovanou stavbou v Kopřivnici.Původní dřevěné fojství přestavěl v r.1789 Jakub Šustala do dnešní podoby.V současné době lze nahlédnout do života lidí v minulosti,seznámit se s lidovými zvyky a tradicemi.Právě zde v roce 1850 začal I.Šustala s výrobou prvních bryček a kočárů,čímž položil základ dnešní automobilky Tatra.











A do třetího muzea v Kopřivnici se podíváme v příštím článku,

7 komentářů:

  1. V Kopřivnici jsem byla,ale v Technickém muzeu,ale tohle by mě asi zajímalo více.Ale ty nás možná do Technického pozveš příště.
    Všechno se za týden dovolené stihnout nedá a my chodili hlavně po horách.
    Evi,díky za krásné fotografie.
    Měj se hezky

    OdpovědětVymazat
  2. Evi, zaskočila jsi mne. Mám to kousek a vůbec jsem tam nebyla. Teda ani jsem nevěděla, o tom dřevěném kostele a v Kopřivnici v muzeu jsem také nebyla. Při tom kolem té budovy chodíváme z nádraží. Mám co dohánět.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. stojí zato navštívit....

      Vymazat
    2. Měla jsem tohle mesto spojené s auty a tak znám jen to tatrovácké.

      Vymazat
  3. Moc krásné fotografie Evi. Líbí se mi moc ta kachlová kamna. Nádherné ...♡♡♡. Měj se moc hezky.

    OdpovědětVymazat
  4. Opět krásná místa,která neznám-děkuji ☺
    Přeji krásné dny ☺

    OdpovědětVymazat
  5. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

    OdpovědětVymazat

Děkuji že jste se zastavili