3.8.22

Zámek a ZOO Lešná

 

Přihlásila jsem se s naším klubem na zájezd na zámek a do ZOO Lešná.Bohužel jsem netušila,že zrovna v tu dobu bude 35°stupňů.Zájezd byl zaplacený,tak jsem tedy jela.Víc než požitek to bylo málem utrpení.Chodit téměř celý den v tomto vedru bylo vysilující.I ta zvířátka se prala o stín a točila se zadkem k nám.Nějak jsme to ale zvládli,ale projít vše bylo nad lidské síly.
Pohádkově vyhlížející zámek patřil rodu Seilern-Aspangů.kteří jej vybudovali koncem 19.století podle návrhu vídeňského architekta Johanna Micka.Nachází se ve Štípě,místní části Zlína,v areálu místní zoologické zahrady.Nádherné interiéry zámku patří mezi nejkrásnější v ČR.V zámku jsem tentokrát nebyla,navštívila jsem ho již dříve několikrát.



Zámek obklopuje krásný park se vzácnými stromy,který volně přechází do lesního prostředí ZOO.Roste zde více jak 1 200druhů dřevin a okrasných bylin z celého světa.Stáří některých stromů dosahuje až 270 let.Zlínská ZOO je jedinečným místem,kde lze vidět zvířata všech kontnentů v přírodním bioparku s volným výběhem.Zvířata tu žijí v napodobenině jejich původního prostředí.

Zlínská ZOO patří mezi desítku nejnavštěvovanějších turistických míst ČR.Je to ale výlet na celý den,zahrada je velmi rozsáhlá a nikdy se mi nepodařilo projít vše .Ještě že jsme si koupily jízdenku za 60 Kč na vláček a cestu si usnadnily.Výhoda je v tom,že platí celý den a může se vystoupit a nastoupit kdekoli na trase.
Tak se jdeme projít za zvířátkama..Podařilo se nám vidět krmení lachtanů..











Poblíž lachtanů se vyhřívaly vydry






Pokračujeme za dalšími zvířaty







Putujeme dále...





I do ptačí říše jsme nakoukly.
.







Strážci svého domova-surikaty






Ještě pár obrázků zvířátek,ale jen letmo,protože jsem byla v tom vedru tak utahaná,že se mi nechtělo ani fotit.Vše se nedalo stihnout,ale nebyla jsem tam poprvé,nějaké fotky mám z dřívějška.Tak snad ještě někdy za příznivnějšího počasí.



Při krmení rejnoků



6 komentářů:

  1. Evi,to jsi statečná,fotografie jsou nádherné a horko z nich přímo sálá.
    Zámek vypadá zajímavě a fotografie zvířátek jsou kouzelné.Nemají to v těchto vedrech lehké,ale určitě se tam o ně dobře postarají.
    Děkuji za horkou procházku
    Měj hezké srpnové dny

    OdpovědětVymazat
  2. Evi, to jsou nádherné fotografie jak zámku, tak i ze zoologické zahrady. kde mají opravdu hodně zajímavých zvířat i ptáků. Tam by se mi moc líbilo. Děkuji za moc pěknou podívanou a obdivuji Tě, že v těchto vedrech ještě cestuješ. Muselo to být opravdu náročné. My jsme raději pro tyto dny zvolili klid a chlad domova. Děkuji za hezkou podívanou a přeji Ti krásné další letní dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Opravdu jedna z nejhezčích ZOO u nás,ale v jiném ročním období.Nedalo se nic dělat,zájezd byl plánovaný dopředu,přeji hezké letní dny..

      Vymazat
  3. Evi, ahoj. Moc se mi líbí zámek, vypadá opravdu kouzelně. Cestovat v takovém vedru není ideální, ale zvládla jsi to ! Měj se moc hezky, zdraví Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
  4. Evi, Zoo Lešná je krásná, jezdíme tam skoro každý rok. Není to od nás daleko, ale autobusové spojení je mizerné🥰

    OdpovědětVymazat
  5. Moc krásné fotky. tuhle ZOO miluju.

    OdpovědětVymazat

Děkuji že jste se zastavili