26.2.21

Arboretum Paseky

Arboretum Paseky
Je to už pár let co jsme navštívili nádherné Arboretum Paseky v Olomouckém kraji
Nachází se  asi 1 km od obce Paseka směrem na hrad Sovinec.Je to bývalý lom na vápenec,přeměněný za použití velkémo množství dovezeného kamene,čedičové drti a přírodních materiálů a zejména obrovského pracovníého nasazení majitelů.Arboretum nabízí víc než 3 400 druhů rostlin,které pocházejí z různých koutů světa.Na jaře kvetou cibuloviny,skalničky,v letním období kaktusy,výjimečné mikroklima dovoluje přezimovat fíkovníkům a dalším exotickým rostlinám.Vypěstované trvalky a skalničky jsou zde i k prodeji.








Žijí zde také zajímavé druhy motýlů,brouků a ptáků.Z nejvyššího bodu arboreta je krásný výhled do Hornomoravského úvalu..

Hezká podívaná je zde i na podzim

14 komentářů:

  1. Kéž by už bylo takové krásné jarní počasí...
    Kéž by už odešlo všechno to špatné,co nás nutí sedět doma...
    Přeji krásný víkend ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Všichni si to přejeme,snad se někdy dočkáme...

      Vymazat
  2. Evi to jsou moc krásné fotografie, nádherné arboretum. tam se to muselo krásně procházet a je opravdu co obdivovat. Děkuji za krásnou podívanou a přeji příjemné dny a hlavně zdraví.

    OdpovědětVymazat
  3. Byl to moc hezký výlet,přeji pěkný víkend

    OdpovědětVymazat
  4. Evi, prostuduji tvůj blog, neb jsem tu hostem poprvé. Ať se ti daří a jsi zdravá. Těším se, co nového se dozvím. Pa Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za zhlédnutí,přeji krásné dny....

      Vymazat
  5. Evi, objevila jsem Tvůj blog díky Jiřince. Obdivuji krásné fotografie z arboreta. Tam by se mi moc líbilo a určitě bych s sebou vzala některou z panenek, které sbírám. S kytičkami jim to sluší a já je moc ráda fotím.
    Přeji hezké dny. Růža

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také se mi tam líbilo...určitě by se tam panenky moc dobře vyjímaly....

      Vymazat
  6. Evi, zdravím. Máš hezké fotky z arboreta, tam musí být krásně. Když všechno kvete, je svět hned veselejší. Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak ráda fotím,ale s tím Blogem je to složitější...Jsem staršího věku a nemá mi kdo poradit,snad jen Maruška Jakešová,ale nechci ji pořád otravovat....

      Vymazat
    2. Evi, když něco nevíš s blogem, tak se klidně zeptej, neotrabvuje mě to. Také sice nevím všechno, ale společnými silami to můžeme dát. Všimla jsem si, že už sisi poradila s těmi názvy článků., však víš. Jsi náhodou šikovná. Přeji hezké dny.

      Vymazat
  7. Evi, nádherná podívaná.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji Maruško,moc ráda ne tento výlet vzpomínám....

      Vymazat
  8. O tom arboretu jsem vůbec nevěděla. ☺

    OdpovědětVymazat

Děkuji že jste se zastavili