6.2.22

Papilonia,Svět motýlů Brno

Od známých jsem se dozvěděla o poměrně novějším Papiloniu v Brně.Lákalo mě to a tak jsem se vydala vlakem Regiojet do Brna.Od nás je to hodinka,cesta uběhla rychle a než jsem dopila kávu (je v ceně jízdenky-i voda)byla jsem tam.Tento svět motýlů se nachází v Panské ulici,je to kousek od náměstí Svobody.
Papilonia  je karibská džungle v centru Brna se stovkami živých exotických motýlů na více jak 150 m  čtverečných ve dvou patrech letové zóny.Nachází se tam až 30 druhů motýlů z celého světa.V letové zóně se můžeme setkat  s nejkrásnějšími motýli z Jižní a Střední Ameriky,Afriky,Asie či Oceánie.V zóně volně  poletuje několik stovek těchto krasavců.









Každý den se dá pozorovat více jak 60 líhnutí motýlů a seznámit se tak s životním cyklem motýla,který patří k těm nejhezčím na světě.Celá prohlídka je doplněna o informační tabule,které dovolí nahlédnout do života motýlů.Fotografování a natčení je povolené bez poplatků.
Dá se zde sledovat vývoj motýla od nakladení vajíček,přes zakuklení a konečnou fází vývoje.Vajíčka kladou na listy rostlin.



Po vylíhnutí a oschnutí je obsluha vybere z líhně a pustí do volného prostoru

Po celém objektu jsou umístěny umělé květiny,kam motýli míří za potravou.


Během prohlídky se musí dávat pozor kam šlapeme,protože motýli jsou i na zemi a prochází se tam i želvy a ptáčci.


















Hezký je i vodopád











Motýlci jsou velmi krotcí,nebojí se lidí a často na ně sedají,což se mi i stalo.Sedají i do vlasů.
Foukala jsem na něj,aby otevřel křídla





Byla jsem tou krásou nadšená,ani se mi nechtělo odejít.Papilonia je i v jiných větších městech.Recenze uvádí,že v Brně je hezčí než v Praze,nevím,v Praze jsem nebyla,Takže nemohu posoudit.

6 komentářů:

  1. Evi, to je nádhera. Překrásní motýli
    V motýlím domě jsem byla za hranicemi v Johnsdorfu. Také jsem byla nadšená. Krásné dny ti přeji.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Opravdu parádní podívana,také přeji hezké dny...

      Vymazat
  2. Evi,to je nádhera.Chtěla bych to vidět na vlastní oči.Ty nádherné barvy,pastva pro oči v tomhle nevlídném a šedivém počasí.
    Měj se hezky

    OdpovědětVymazat
  3. Evi, díky za typ. Já jsem byla v té pražské a také jsem byla nadšená a nechtělo se mi odejít. Proto bych pro srovnání to Brno ráda viděla. Fotky máš nádherné. Je ten kostlivec mi to trochu kazí. Měj se hezky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také jsem nepochopila proč tam kostlivec je,ale to byla jediná věc co mi tam vadila...

      Vymazat
  4. To je nádhera.Miluji motýlky.Slyšela jsem,že tady v Karlových Varech u rozhledny Diany je tady něco obdobného...Ráda bych to navštívila-ale to už asi nepůjde.Nožičky mně odmítají nosit...
    Přeji krásný den ☺

    OdpovědětVymazat

Děkuji že jste se zastavili