14.6.22

Švýcarsko,3.den pokračování

Po příjezdu do Ženevy na nás už čekala zarezervovaná loď po Ženevském jezeře.Na molu jezera se nachází vodotrysk Jet d´Eau,který je symbolem města.Chrlí za sekundu 500 l vody do výšky 140 m,rychlostí 200 km za hodinu.
















Po projížďce lodí jsme se krátce prošli starým městem,viděli katedrálu sv.Petra,Brunswichovo mauzleum na památku Karla II.



Na nábřeží u starého města se rozprostírá anglická zahrada.U vchodu vítají návštěvníky rozměrné květinové hodiny.Byly zhotoveny v r.1955 jako hold švýcarské hodinové tradici.

Zajeli jsme také k Paláci národů,kde sídlí řada mezinárodních organizací.Jednou z nejdůležitějších je OSN.Pracuje zde 4 000 zaměstnanců.Před budovou visí vlajky všech 193 členských států,včetně české.
Před Palácem národů je komplex vodotrysků,kde z chodníku tryská několik desítek pramenů vody.Vedle je 12 m vysoká a 5,5 tuny vážící dřevěnná socha rozbité židle,která má jednu nohu zlomenou.Má symbolizovat nesouhlas s nášlapnými minami a bombami.
Tím pro nás skončil tento dena už nás čekal jen odpočinek na hotelu.

4 komentáře:

  1. Evi,na tvé příspěvky ze Švýcarska jsem se musela podívat a jsem unešená.Nikdy jsem tam nebyla a ani už nebudu.Neskutečná nádhera,hlavně z hor,které mě v mládí hodně přitahovaly.Jsi odvážná do té skleněné vyhlídky by mě nikdo nedostal.
    Musím to ukázat synovi,měli z přítelkyní padesátiny a pořád se nerozhodli,co jim máme koupit,přidala bych jim na takový zájezd.
    Díky za úžasnou podívanou a měj se hezky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdravím Jituš,jsem ráda,že se ti líbí mé povídání o Švýcarsku,mě se tam také moc líbilo.Četla jsem o tvých zdravotních problémech s manželem.Je mi to líto,ale bohužel takový je někdy život.Sama jsem si to prožila a tak vím jaké to je.Ale musíš věřit,že zas bude dobře,jinak by život neměl smysl.Přeji hodně sil a ať se zdravotní stav manžela zlepší...

      Vymazat
  2. Skvělé, skvělé. Tiše a v dobrém závidím. Měj se krásně.

    OdpovědětVymazat

Děkuji že jste se zastavili