10.6.22

Švýcarsko5.den

 

Pátý den na nás čekala návštěva horských velikánů.Autobus nás dovezl do měěstečka Täsch v oblasti kantonu Valais asi 5 km od Zermattu.Dále automobilová doprava nesmí.Jeli jsme tak vlakem-kyvadlovou dopravou do Zermattu.

Byla to příjemná cesta s vyhlídkami do okolí.
Z Zermattu jsme zubačkou (někteří lanovkou) stoupali na Gornergrat (nebo Kleines Matterhorn)do výšky 3089-3883 m n.m.Odtud se otevírá strhující podívaná na Matterhorn a Gornergletscher.











I když Matterhorn není nejvyšší horou Švýcarska (nejvyšší je Monte Rosa 4634 m),je nejúchvatnější.Vypíná se na švýcarsko-italské hranici a díky charakteristickému jehlanovitému vrcholu se stal národním symbolem Švýcarska.





Je opředen legendami a vyžádal si již několik lidských životů.Dokáží jej zdolat pouze nejzkušenější horolezci.
Na Gornergatu je observatoř a malý kostelík.






Počasí nám neskutečně opět přálo a tak jsme si nezapomenutelných krásných výhledů opravdu užili.V odpoledních hodinách jsme se vrátili do Zermattu,který je zřejmě nejslavnější alpská vesnice a nejvyhledávanější lyžařské středisko.Prohlédli jsme si krásné městečko,poseděli u kávy,nebo sýrové fondue,utratili poslední franky za upomínkové předměty.Vláčkem jsme sjeli do městečka Täsch.kde nás čekal autobus.





Tím skončilo naše putování Švýcarskem a po nezbytných organizačních a hygienických přestávkách jsme se ve večerních hodinách vraceli zpět domů.V Přerově jsme byli kolem poledne.Zájezd nebyl nejlevnější,ale stál za to a vzpomínky nám zůstanou navždy.Měli jsme štěstí na počasí,na skvěléa vtipné profesionální řidiče,na skvělou průvodkyni,která se maximálně snažila vyhovět všem a také se jí to dařilo.Poděkování patří také naší místní organizaci STP,která tento zájezd zorganizovala.
Také se mi podařilo nafotit pár fotek pouze mobilem,protože jak jsem na začátku uvedla,vypověděl mi službu fotoaparát,z čehož jsem byla dost nešťastná.Nakonec ale vše dobře dopadlo a tak se budeme těšit na další zájezdy.

3 komentáře:

  1. Evi, to je nádhera!!! Ty vzpomínky určitě máš úžasné, stejně jako fotografie. Musela jsem si to projít vícekrát, protože já se do těchto míst nepodívám a tak veliké díky za Tvoje úžasné fotografie.

    OdpovědětVymazat
  2. Díky Jaruš za nakouknutí,máš pravdu,že vzpomínky zůstanou.Také se už asi nikdy na takový zájezd nepodívám vzhledem k věku.Také jsem se dlouho rozmýšlela zda se mám na to dát,kámošky mne přemluvily.Kdybych ale měla jet s CK,nebo si zájezd plánovat sama,tak to bych už nezvládla.Ale máme ve Svazu TP úžasné a obětavé pracovnice,které za nás vše zařídí..měj se hezky,ráda se dívám na tvé příspěvky z výletů...

    OdpovědětVymazat
  3. Taky si to nechám na podrobnější prohlídku.Vrátím se sem-děkuji ☺

    OdpovědětVymazat

Děkuji že jste se zastavili