1.7.23

Sezimovo Ústí

 

Koncem června jsem zavítala s naší partou do Sezimova Ústí v Jižních Čechách na týdenní welnes pobyt.
Město se nachází asi 4 km od Tábora a má dvě části,starší a průmyslově novější,která navazuje na sídliště,patřící k městu Tábor.Byli jsme ubytovaní v pěkném hotelu MAS s plnou penzí,který se nachází v hezkém parku.





Hezké posezení bylo u kávy na terase hotelu





V blízkosti hotelu na náměstí Tomáše Bati stojí kovová plastika jedněch z největších slunečních hodin v České republice.Ukazují čas odpovídajícípoloze místního poledníku.Socha drží v pravé ruce netradiční ukazatel,žulovou kouli o průměru 20 cm jež je modelem Země.Hodiny ukazují pravý sluneční čas a kromě času znázorňují kalendářní údaje-slunovraty a rovnodennosti.Zajímavostí je,že číselník slunečních hodin ,vyznačený v zámkové dlažbě ,doplněný žulovými kostkami a kovanými terčíky ,je s rozměry 20x21 metrů jedním z největších číselnikův ČR.Socha drží ukazatel ve výšce 390 cm.Toto umělecké dílo získalo v mezinárodních soutěžích skvělé ocenění.






Kromě vycházek do okolí jsme denně měli léčebné procedury a k dispozici zdarma plavání v hotelovém bazénu.
O dalších vycházkách v dalším příspěvku

6 komentářů:

  1. Evi,to más fajn,když máš partu,se kterou cestuješ.Město je hezké i park.A k tomu wellness.Určitě jste si to užili.
    Já hrozně ráda plavu a pomalu není kde.V Polsku jsme také využívali bazény.
    Hned bych jela na nějaký pobyt,ale mám kočičku,seniorku,která je na mně závislá.
    Už jsme přemýšleli,že bude cestovat s námi a nebo budu cestovat s kamarádkou a nebo sestrama.
    Měj se hezky

    OdpovědětVymazat
  2. Evi určitě jste si to užili, moc Ti to přeju. Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
  3. Evi, abych pravdu řekla, kolem Sez.Ústí vždy jen profrčíme a ještě jsem nebyla ani v Benešově vile.Jsem to ostuda. O tom, že jsou tu lázně jsem netušila. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  4. Obdobné pobyty jsem také dříve vyhledávala a vlastně i pořádala. Jste prima parta, naše část party je nyní v Brdech. ☺

    OdpovědětVymazat
  5. Pěkné město. Skvělé fotky. Jsi velká cestovatelka.

    OdpovědětVymazat

Děkuji že jste se zastavili