20.9.20

Hrad Helfštýn



Hrad Helfštýn je kulturní památkou spravovanou Muzeem Komenského v Přerově.Monumentální hrad se tyčí nad údolím Moravské brány.Je kulturním centrem regionu a známým místem mezinárodních setkání uměleckým kovářů "Hefaiston"se stálou expozicí.Rozlohou patří k nejrozsáhlejším hradům v Česku.
Vydala jsem se tady s kamarádkou na nově zrekonstruovaný hrad,který byl po 2 leté rekonstrukci otevřen.Jely jsme autobusem z Přerova do Lipníka,pak autobusem do Týna n.Bečvou a dále už jen pěšky do kopce k hradu.Cestou jsme poznaly,že podzim už se blíží,kvetou ocúny.....




V srpnu se otevřelo čtvrté nádvoří.Po rozsáhlých úpravách .je nová trasa prohlídek s unkátním výhledem do okolí,ale i zajímavými expozicemi v zastřešeném renesančním paláci..Pro návštěvníky unikátní část přináší nové pohledy a spojuje vnitřní a vnější ochoz prostřednictvím ocelových lávek.Umožní tak vstoupit i do míst,ve kterých se několik století nikdo nepohyboval.Využily jsme možnost prohlídky s průvodcem a nelitovaly toho.Musím uznat,že se zde odvedl velký kus práce a byly jsme prohlídkou nadšeny.





Ve sklepních místnostech hradního paláce se nachází úchvatná sbírka uměleckých uměleckých kovářů,
kteří mívají na hradě stálé dostaveníčko -t.zv.Héfaiston.







Přes dvojici věží se dá prohlédnout nejen palác,ale i nádvoří z výšky.Nejatraktivnější je vyhlídková plošina,jež supluje střechu.Dá se vystoupat na její plochu a je z ní úžasný výhled do údolí Moravské brány.Nové prostory mohou sloužit i pro pořádání koncertů nebo výstav.







 


Návštěvu vřele doporučuji...

3 komentáře:

  1. Evi na Helfštýně jsme byli naposledy těsně před uzavřením a moc jsem se těšila na nový hrad. My vždy chodíme od nádraží z Lipníku pěšky a je to dost štreka. Ten autobus dříve nenavazoval na vlak. Kdo ví, kdy já zase někam vyjdu. 29. mi budou operovat zlomený kotník. Otok mi na zlomeninu tlačí a došlo k posunutí. Krásné fotky hradu bez lidí. Podzim je na podobné výlety skvělé období. Měj se hezky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško,co se ti stalo?Měla jsi nějaký úraz?Přeji Ti brzké uzdravení,ať můžeš zase na výlety...Eva

      Vymazat
    2. Evi, na zahradě jsem zakopla o přepadovou hadici z nádrže na vodu. K operaci ale nakonec nedošlo, protože se mi v lýtku objevila krevní sraženina. Už jsem byla den v nemocnici a připravovali mě na operaci, když se to zjistilo. Zítra jdu na kontrolu a uvidíme co dál. Já o tom vždycky píšu na svém blogu Střípky ze života. Už jsem se naučila ovládat vozík v malých prostorech našeho bytu. Horší je to ale v koupelně. Tam se vždycky nadřu jak blázen. Nesmím si na tu nohu stoupnout ani se o ni opřít. Takže život na jedné noze. Manžel mi tam vždy dá plastovou židli a pak po mně uklidí a vytře. Nevím, jak bych to zvládala, kdybych byla sama. Za měsíc jdu zase na kontrolu s těmi žílami. Dopadlo to tak i když jsem si píchala injekce proti trombóze. Není mám léky na ředění krve. V klidu to už nebolí, ale ne tam posun a tak nevím, jak to sroste bez operace. Jsem zvědavá na zítřejší rentgen.

      Vymazat

Děkuji že jste se zastavili