14.12.22

Rožnovský adventní Skanzen

O minulém víkendu jsem se vypravila na adventní trhy do rožnovského skanzenu.Napadlo trochu sněhu,ale byla jsem rozčarovaná množstvím lidí,kterých bylo víc než dost.Bylo tam hodně stánků s vánoční tematikou,občerstvením a různými lidovými výrobky.

Muzeum bylo otevřeno v souvislosti s konáním 1.Valašského roku v roce 1925.Prezentuje lidovou architekturu Moravského Valašska z městského i vesnického prostředí.Záměrem zakladatelů muzea sourozenců Jaroňkových bylo vytvořit tzv.živé muzeum,prezentující život našich předků.


















Na trzích byla spousta lidových výrobků










U kostelíka na místním hřbitově jsou hroby známých osobností










Strašili tam i čerti


Podívaná pěkná,počasí šedivé  a mraky lidí..


7 komentářů:

  1. Krásný advent ve skanzenu.Znám ho z podzimu před lety,když jsem byli nedaleko na dovolené.
    Měla jsem v plánu dvě vánoční výstavy,ale někdy je hodně těžké manžela přesvědčit,aby se pohnul.
    Evi,měj hezký večer.

    OdpovědětVymazat
  2. Maruško to je nádhera a tu klobásku...tak tu bych si hned dala! Přeji Ti moc pěkné dny.

    OdpovědětVymazat
  3. Evi, zdravím. V Rožnově ve skanzenu jsem nikdy nebyla, i když to mám dlouho v plánu. A se sněhem to bylo určitě ještě hezčí, takové slavnostnější, vánoční. Tam by se mě líbilo, miluju jarmarky a skanzeny taky. Hezký den, Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
  4. Evi, pěkná procházka skanzenem. Byla jsem tam několikrát, ale vždy v létě. Předvánoční na mě dýchl jinou atmosférou.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vítám tě Alenko na mém blogu,jsem ráda,že ses se mnou zastavila v zimním skanzenu.Bylo to fajn,akorát,že jsem se tam nachladila,ale už je to OK.Také jsem dělala jako dárek Fotoknihu vnučce na Vánoce ,dceři a vnukovi fotokalendáře.Je to piplačka,ale určitě to potěší víc než ponožky.Přeji pěkné svátky a zdraví v roce příštím...

      Vymazat
    2. Evi, psala jsi u mne, že jsme se mohly v Rožnově potkat, ale koukám, že na tvých fotkách je hromada sněhu a my jsme šlapali v blátě. Ale už vím, že jsou to fotky z vesničky a tam asi tolik lidí jako v městečku nebylo. Krásné fotky. Měj se hezky.

      Vymazat
  5. Evičko, sice krásná romantika, ale já ještě v zimě ve skanzenu nebyla. Moc hezky jsi vše zdokumentovala.

    OdpovědětVymazat

Děkuji že jste se zastavili