28.8.24

Karlovy Vary

Podle pověsti objevil kolem r.1350 Karel IV.při štvanici na jelena léčivý pramen.Při jednom z honů jeho lovecký pes,který pronásledoval jelena,spadl do tůně,ze které tryskala vroucí voda.Lovci ho z tůně vytáhli  a vodu ochutnali.O události byl zpraven císař Karel,který se vydal k lesnímu prameni.Vodu prý ochutnal a ulevilo se jeho nemocné noze.Zdejším pramenům přiřkl blahodárné účinky a tak prý vznikly na počest Karla IV. Karlovy Vary.

Ubytovaní jsme byli v LD Morava,blízko středu města.Penze byla plná,snídaně formou švédských stolů,obědy a večeře výběrem ze dvou nabídek.Dopoledne jsme absolvovali různé léčebné procedury,masáže,koupele,inhalace,oxygenoterapii,solnou jeskyni,plavání v bazénu,který byl v hotelu.Odpoledne bylo většinou volno,takže si každý udělal svůj vlastní program formou výletů, vycházek,nebo posezením u něčeho dobrého.

Recepce léčebného domu

Z hotelu byl hezký výhled na město
Z plavání

Snažila jsem se s kamarádkou dosti chodit.Projít všechny kolonády,parky,vyhlídky, dalo zabrat a to jsme nestihly všechno.Náš hotel byl nad středem města,naštěstí kousek od něj vedl výtah dolů na kolonádu.Na fotce vlevo jak stojí lidé ,směrem dolů a zpět.

A co je nejdůležitějším karlovarským prvkem?No přece Vřídlo..Je největším pramenem termální vody v Karlových Varech,který je s teplotou 73°C nejteplejším termálním pramenem Česka.Nachází se ve Vřídelní kolonádě,kde díky tlaku a obsahu kysličníku uhličitého dosahuje výšky až 12 m.V prostoru kolonádyjsou umístěněny 3 pitné stojany s léčivou vodou nejen v původní teplotě,ale i zchlazenou na 57  41°C.

S pravnučkou,která mě tam přijela navštívit

Poblíž kolonády stojí kostel sv.Máří Magdaleny,původně středověký kostel z 14.století,který několikrát vyhořel a byl znovu v 18.století postaven.V r.2010 byl tento svtostánek prohlášen Národní kulturní památkou ČR.V interiéru je bohatě zdobený barokní inventář z 18.století a v podzemí je krypta ,ve které jsou uloženy kosterní pozůstatky ze zrušeného hřbitova.

Moc hezká je i Mlýnská kolonáda,která byla vystavěna v letech 1792-1793 a poskytovala možnost pobývat u pramenů i za nepříznivého počasí.V r.1918byla obnovena novou dřevěnnou kolonádou a dnešní kamenná byla poatavena v letech 1871-1881 podle projektu Josefa Zídka.Tato největší karlovarská kolonáda kryje 5 minerálních pramenů a je doplněna 12 pískovcovými sochami představující měsíce roku.

Tak to bylo něco málo o středu města.Zbývá  povídání o hotelech Pupp,Thermal a Imperial.Také o dalších výletech do okolí.To si nechám až za týden,poněvadž odjíždím od čtvrtka do neděle do Vysokých Tater.Držte palce ať mne nesežerou medvědi,prý číhají na turisty..😄

1. Evi,nádherné všechno.Měla jsi krásné ubytování a milou návštěvu.Mně by stačil prodloužený víkend s procedurami,zrovna jsem o tom včera četla.V KV jsem nebyla už dlouho a kdysi jsem je znala docela dobře.Sestra tam studovala 4 roky a potom jsme do lázní vozili dceru a jezdili i často na návštěvy vždy s noclehem.Měj se hezky.

2. Evičko, moc ráda jsem se podívala na tvé letní fotky. Ve Varech jsem po mnoha letech byla v lednu a moc se mi tam líbilo...
    Užij si Tatry!
    Posílám pozdravy, Helena

3. Vary jsou super a těším se na pokračování. Tatry ti trochu závidím. Zdraví Večernice.

4. Evi moc děkuji za tuto krásnou reportáž, která mě vrátila vzpomínkami do Karlových Varů. Jen jsme měli smůlu, že zrovna když jsme tam byli, tak často pršelo a tak jsme se většinou zdržovali někde pod střechou a vřídlo bylo provizorně jinde, protože se místo, kde vyvěrá, zrovna opravovalo. I tak v těch deštivých chvílích tam vylomkradne a já děkuji za tuto úžasnou připomínku. Měj se moc hezky🌹🌹🌹.

5. Opravuji...bylo krásně...omlouvám se...ach ten mobil...

6. Evičko, hned bych se k té vaší partě přidala. Určitě jsi se zrekreovala a tak hurá do Tater. ☺

7. Evi, užíváš si to náramně. Některá místa jsem také prošla, ale je rozdíl prolítnout město s průvodcem na zájezdu a nebo si ho vychutnat pěkně v klidu při delším pobytu. je to prostě krása. S pravnučkou ti to moc sluší.

1. Maruško,my to máme v naší partě tak,že je vždy zajištěno ubytování v hotelu,doprava autobusem.Máme 2 úžasné vedoucí,které to vše zařídí a doporučí nám program.Ale je na každém,jak ten pobyt využije,není vázán časem a může si chodit kamkoli,není vázán chodit někam skupinově.Autobus je tam k dispozici a použije se k případně domluvenému výletu,ale zase se každý rozhodne sám,nikdo nikoho nenutí.Jen v lázeňských pobytech je nutné dodržovat časy naplánovaných léčebných procedur,jinak odpoledne si každý může zajít kam chce .Ale vždy se domluví parta kamarádek,které se někam zajdou podívat.Je to moc fajn..🌞

8. Evi zdravím, Karlovy Vary mám spojené se svou maminkou, která tam jezdila snad dvacet roků do lázní a my za ní každý rok na návštěvu. Moc Ti přeju, že máte takový skvělý klub a výletujete ! Lenka

9. To mi připomíná, Evi, že už jsem v KV delší dobu nebyla. To prolítneme okolo a zastavíme až v Lokti.Moc pěkně sis to užila a s námi se o to podělila. Jiřina z N.

Děkuji že jste se zastavili